2015年10月21日 星期三

Logic:(p→q) if p then q

今日講下一樣好少人知嘅logic, (p→q) if p then q
喺講之前,我講咩係truth table先啦,truth table就係將所有命題嘅真/假可能性列曬出嚟,然後就睇下喺呢啲可能性下,個argument啱唔啱。
而 p→q嘅truth table如下
p | q | (p→q)
T | T | T
T | F | F
F | T | T
F | F | T
(T= true ; F = false)
當中,第三同第四,尤其第三,可能會有人問題咁嘅情況下 (p→q)都係啱?
我於講咗比較容易嘅第四先啦。
第四,其實關Contraposition呢條law事
即係(p→q) = ( ¬q→ ¬p)
例如,人類係哺乳類動物
如果變做條件句,就係:
如果我係人類,咁我就係哺乳類動物。
而Contraposition就話呢一句同佢嘅contrapositive係identical嘅,即係根本係同一個argument
如果我唔係哺乳類動物,咁我就唔係人類。
呢兩個argument都係表達緊同一個命題,人類係哺乳類動物。
而第三個condition p is false, q is true, then "if p then q "is true
係因為 (p→q)=(¬p v q) (即係p is false or q is true)
一係我唔係人類,一係我係哺乳類動物。
呢個於同第四個condition 有好大關係。
(p→q)=(¬q→ ¬p)
喺呢一段嘢到,我地可以轉為:
(¬p v q)
即係:
(p→q)=(¬q→ ¬p)= (¬p v q)
三個argument都係講緊人類係哺乳類動物。
因此:
p | q | ¬p | (p→q) | (¬p v q)
T | T | F | T | T
T | F | F | F | F
F | T | T | T | T
F | F | T | T | T
補充:因為 (p→q)=( ¬p v q)
所以when (¬p v q) is true, (p→q) is also true

再補充:if p then q
即係話p 係 q嘅充分條件
如果前設T而結果F,即係證明咗p唔係q嘅充分條件,所以if p then q is false
而p&q都T,如果無犯不相干謬誤,咁就證明咗p係q嘅充分條件
而如果p錯而q無錯,雖然證明唔到p係q嘅充分條件,但係都否定唔到,依然if p then q可能為真
而if not q then not p ,我之前都講過充分條件同必要條件
如果一樣嘢係另一樣嘢嘅充分條件
咁另一樣嘢都係嗰一樣嘢嘅必要條件

再三補充:valid argument唔等如sound argument

沒有留言:

張貼留言